Köp- & leveransvillkor

Köp- & leveransvillkor

Beställer du via vår webbshop så accepterar du våra köpvillkor.

Ett avtal uppstår först när AB Rofo har bekräftat beställningen genom att skicka ut en orderbekräftelse till din e-post.

AB Rofo förbehåller sig rätten att neka en order.

Produktförändringar och felskrivningar

Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- och skrivfel i vår webbshop. Det kan t.ex. vara fel i produktbeskrivning eller på tekniska specifikationer samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. Vid prisändringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då rätt att ändra eller annullera din beställning.

Priser

Alla priser i butiken anges exklusive moms om inget annat anges. När du gör en beställning ser du det totala priset inklusive moms och frakt i kassan.

Betalning

På Webbplatsen kan du välja mellan olika betalningsmetoder från Svea Ekonomi välj den metod som passar dig bäst. När du kommer till kassan får du välja om du handlar som företag eller som privatperson. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp. Genom att genomföra köpet och fylla i dina uppgifter så godkänner du Svea Ekonomis allmänna villkor och butikens köpvillkor.

Restnoterade produkter

Vid en restnoterad vara får du som kund alltid besked via e-mail och möjlighet till att avbeställa
varan eller få beställningen delleverad. Vi skickar varorna så fort dom kommer
in, vanligtvis tar det upp till 5 arbetsdagar.

Ångerrätt

Ångerfristen vid en beställning i webshopen gäller under 14 dagar i enlighet med lagen om distansavtal. Det innebär att om du på något sätt är missnöjd med varan, att varan är oanvänd och är i ny skick med originalförpackning så får du pengarna tillbaka. Ångerfristen börja gälla den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du utnyttjar din ångerrätt

När du utnyttjar ångerrätten är du skyldig att se till att varan är oanvänd, är i ny skick och med originalförpackning så får du pengarna tillbaka. Du lämnar tillbaka varan i vår butik på Grenvägen 5 i Södertälje eller skickar den till oss. Ska du skicka den så får du bekosta returfrakten. Läs mer under rubriken returer.

Om varan skadats eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ångerrätten.

Återbetalning

Om du utnyttjar din ångerrätt, och får den godkänd så ska vi betala tillbaka dina pengar för varan snarast eller inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Personuppgifter

När du handlar hos oss så uppger du dina personliga uppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig samt så godkänner du Svea Ekonomis allmänna villkor. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig.

Om du anser att den är ofullständig, irrelevant eller felaktig så kan du begära att informationen ska ändras eller tas bort genom att kontakta oss på mail: info@rofo.se eller telefon: 08-550 322 66

Leveranser

Vi skickar dina varor med Schenker.

När du handlar som privatperson så skickar vi din beställning med DB SCHENKERprivpak max 20kg som levereras till ditt närmsta Schenker ombud. Schenker skickar då en avi hem till dig alternativt ett sms till angivet mobiltelefonnummer när paketet finns att hämta hos ditt ombud. Om du lägger en order innan KL 12.00 helgfri vardag så skickas varorna oftast samma dag.

Leveranstiden är ca 2-5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor.

Handlar du som företag så skickar vi din order med DB SCHENKERparcel som levereras till vald företagsadress på vardagar mellan 07.00 -16.00

Ej uthämtade paket

Har du valt att handla som privatperson så skickas dina varor till ditt Schenker ombud och ligger kvar där för hämtning i 14 dagar. Hämtar du inte ut dina varor så returneras dessa till oss och då förbehåller vi oss rätten att debitera dig vår fraktavgift, Schenkers returfrakt samt administrationsavgift.

Returer

Vid returer i samband med utnyttjandet av ångerrätten står du för returfrakten. Sker returen pga defekt vara eller om vi har packat fel står vi för returfrakten. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Vill du returnera eller byta en vara så ber vi dig kontakta oss först för att få en retursedel att fylla i samt eventuell fraktsedel.

Tvist

Vid eventuell tvist följer AB Rofo rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Klicka här för att läsa mer om ARN

Du kan också använda EU-kommissionens onlineplattform för klagomål som du hittar här: http://ec.europa.eu/odr

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Vill du returnera en vara så ber vi dig kontakta oss först för att få en retursedel samt eventuell fraktsedel.